FANDOM

Toriel (/ tɔːɹiəl / TOR-ee-el) kahramanın Undertale'de karşılaştığı ikinci büyük karakterdir. O kahramanı Flowey'den kurtarır ve onları Harabeler boyunca yönlendirir.

ProfilEdit

GörünümEdit

Toriel, başı sarkmış kulakları ve kısa boynuzları olan, beyaz renkli bir Nubian Goat'a benzer bir patron canavarıdır. Bir çift görünür sivri uçlu ve uzun kirpikler var; Onun irisleri koyu kırmızı bir renge sahiptir. Kollarının ucunda pençeli, insan vücudu taşıyan bir vücuda sahiptir. Göğsünde Delta Rune'u gösteren uzun mor bir bornoz giyiyor ve bazen de okuma gözlüğüyle görülebiliyor.
TorielHomescreem

Toriel, kahramanın kendisini yitirmesi durumunda başlık ekranında görülen okuma gözlüğü ile.

KişilikEdit

Toriel, kahramanın koruyucu bir annesi gibi davranan türden bir canavar; Asgore'un yanı sıra kahramana sert aşk istihdam ediyor. O çocukları önemsiyor ve kendisi için anne olmaktan heyecan duyuyordu.

Yemekten hoşlanır ve butterscotch-tarçınlı pasta yanı sıra en sevdiği salyangoz pastasını pişirir.

Toriel'in eğlenceli bir yanı vardır ve öfke ve kötü şakalar seviyor ve hatta bir öfke dergisi tutar.

Toriel'in akıllı olduğu ve öğretmen olma hayalleri olduğu söyleniyor. Ölenler evine vardığında başkahraman için bir müfredat hazırlamıştı. True Pacifist Ending Credits'te, bir okulun dışında duruyor ve Aile Tarafından Nötr Yol'un Sona Ermesi'nde kendi başlıyor.

Ana hikayeEdit

Undertale olaylarından önce Kral Asgore ile evlendi ve bir oğlu Asriel yaptı. İlk insan Yeraltı'na düştüğünde, onları kendi çocukları olarak kabul etti. İki çocuğunun ölümleri Asgore'u insanlığa savaş ilan etmeye itti ve sonuçta boşadı, tahtını terk etti ve Harabelere çekildi.

Kuyruklu yıldızı Yeraltı Sahnesine girdiğinde o ve birden fazla insanın öldürüldüğünü ve SOUL'lerinin Asgore tarafından biçildiğini fark ediyor.

Nötr YolEdit

TorielFollow

Toriel Harabeler boyunca kahramanı yönlendirir.

Oyunun başında, Toriel, kahramanı Flowey'den kurtararak, katil çiçek tarafından yapılan herhangi bir hasarı iyileştirir. Kendini tanıttıktan sonra, Harabelerin ilk birkaç odasında onlara yol gösterir. Kahramanı şiddetle hareket etmek yerine, onlarla konuşarak canavarlarla karşılaşma ile başa çıkmaya teşvik eder.

Başkana, kalıntılarına bir kaç iş daha sokması için birbirleriyle temas kurması için bir cep telefonu verir. Onlara, bulundukları yerde kalmalarını, sadece itaatsizlik etmelerini söyler. Başkahramanın başkahitleri Harabeleri geçtiği sırada sık sık çağırıyor ve evinin girişinde kahramanı bulduğunda onları tekrar aramak üzere.

Odasına kahramanı tanıttı ve kendi odasına yükseltmeyi planlıyor. Kahramanın Harabeleri terk etmesini istediğinde Toriel aniden ayrılıyor; Kahramanı takip ediyor. Harabelerin çıkışına doğru ilerlediğinde, başkanın hayatını kaybettiği gibi kahramanın terk etmesini önlemek için çıkışını yok etmeyi planladığını açıkladı

Torielhug

Toriel kahramana sarıldı.

Harabelerin sonunda, Toriel başkana kendinden kurtulacak kadar güçlü olduğunu ispatlamasını söyler ve onlara bir güç testiyle savaşır. Öldürülebilir ya da kurtarılabilir; Kurtulmuş olsaydı, Toriel kahramanın gitmesine izin verir, ancak geri gelmemelerini söyler.

Sans kahramana buluşmaları sırasında, kendisinin ve Toriel'in bir süre arkadaştıklarını söyleyerek şakalar ve öfkeler duygularını sevdiler. Harabeleri kapatan kapıdan geçtikleri için ikisi de birbirlerinin adını veya yüzünü bilmiyorlar.

Sans ayrıca Toriel'den Harabeleri terk eden herhangi bir insandan koruma istediğini de söyledi. O, bu söz değilse kahramanın "durduğu yerde ölü" olacağını söyledi.

Gerçek Pasifist RotasıEdit

Toriel, oyunun başında Flowey ile yaptığı gibi Asgore ve kahramanın mücadeleye hazırlanıp ateş sihirbazıyla kesintiye uğramasına hazırlanır. Başvurunun ana nedeni, kahramanın ayrılmak için bir hayat sürmek zorunda kalacağı ve başından böyle bir şeyi önlemeye çalıştığı gerçeğini açıklıyor.

Kahramanın arkadaşları geldiğinde, onlarla tanışır ve derhal Sans'ın sesini tanır. Başrolde, bütün arkadaşlarıyla Underground'ta kalmalarına rağmen, ne olursa olsun mutlu bir hayat yaşayacaklarını söylüyor.

Flowey daha sonra belirir. İnsan RUH'sini emerek, Toriel'i ve diğerlerini üzümlerle bağlar. Flowey kahramanı öldürmeye kalkıştığında, Toriel, Flowey'nin kurşunlarını bloke etmek için ateş sihirbazını kullanarak müdahale eden ilk canavardır. Sonucu, her canavarın yanında, Flowey tarafından absorbe edilerek Asriel olmasına izin verilir.

Kostronist Asriel ile olan savaşında Toriel, Lost Ruhlar'dan biri olarak göründü.

Sonuç Edit

Asriel ile savaştan sonra, kahramanın adını öğrenir "Frisk". Onlara, daha çok arkadaşıyla konuşmak için Underground'a gidebilecek durumda olduklarını söylüyor. Bu arada, Alphys, Toriel'in telefonunu telefondan yükselterek kısa mesajlar göndermesine imkân tanıdı.

Frisk, Underground'tan Toriel ve diğer arkadaşlarıyla ayrılıyor. Torunlar, Frisk'i Surface'de yaşamlarını başlatmak için bırakırken, Toriel şimdi Frisk'e ne yapacaklarını soruyor.

Frisk Toriel ile birlikte kalmaya karar verirse, bunun hiçbirinin olmamasını ve Harabeleri terk etmeye karar vermelerinin en iyisi olduğunu söylüyor. Daha sonra ihtiyaç duydukları sürece Frisk'e bakmaya söz verir. Harabelerdeki gibi, Toriel, birlikte elinde yürürken Frisk'in elini de alıyor. Krediden sonra Toriel, Frisk'in odasına bir dilim pasta getiriyor.

Frisk, "gitmesi gereken yerler" olduğunu söylediğinde, Toriel daha sonra onları göreceğini söyledi. Krediden sonra Frisk ve canavar arkadaşları birlikte sepya fotoğrafı ile gösterilir.

Krediler dizisinde Toriel, açtığı ve öğrettiği bir okula Monster Kid'i ağırlıyor. Okul kapısı, Delta Rune ile, Yeraltı kapana kıraç canavarları temsil eden üçgenler olmadan süslenmiştir.

SavaştaEdit

Daha fazla bilgi için, Toriel/Savaşta 'ya bakın

İlişkilerEdit

Frisk Edit

Toriel, Harabelere düşen insanlar için önemlidir ve başkahramanın istisna değildir. Asgore, bakımını bırakan diğer insanları öldürdüğü gibi kahramanı Harabeleri'nde tutmaya çalışıyor. Kahramanın kendisini yitirmesi durumunda, Harabeleri terk etmesine izin verir, ancak ayrılmadan önce sarılmalarını sağlar.

NoDifferent

Kahraman Toriel'e merhamet ettikten sonra öldürürse Toriel'in tepkisi.

Kontör, Nötr Yolda onu öldürürse, onlardan ne beklediğine dair bir uyarı vermek için son gücünü kullanır ve tozuna dönüşmeden başkahramanı "çocuğum" olarak çağırır. Eğer başkahraman merhamet ederken onu öldürürse kahramanın Harabelerin dışındaki canavarlara benzediğini söyler. Soykırım Yolunda kahramanın tehlikeli olduğunu ve ölmeden önce histerik bir biçimde güldüğünü fark eder. Toriel'in ölüm sprite aynıdır. Soykırım Yolunda ve Nötr Yolda, başkaldırım yaptığı zaman merhamet önermesi durumunda onu öldürür.

Kahramanın Toriel'e "anne" dediği olay onu şaşırttı ve eğer onları mutlu ederse, o zaman bunu yürekten onaylar.

Harabelerindeki telefonuyla Toriel'i arayıp onunla flört etmek kahramanın şaka olduğunu varsaymasını sağlıyor; şaka yapıyor, yine yaparsa ne yapacağından emin değil. Ona "anne" deyip onunla flört ederse, rahatsız olur ve kahramanı "ilginç" bir çocuktur. Ayrıca, bu açıklamadan bahsediyor.

Oyun sıfırlanırsa, Toriel, kahramanın konuşmasının "ilk kez eski bir arkadaşıyla buluşma" gibi olduğunu ve en çok düşen insanlar hakkında böyle hissettiğini söylediğini söyledi.

Asgore Edit

Asgore

Asgore Toriel'in eski kocası. Bir zamanlar son derece yakınlardı, '98 Burun Nolu Yarışması yarışmasında birincilik kazandılar ve birbirlerine duydukları sevgiyle açıklandılar. Evlilikleri süresince Toriel'in Asgore'daki takma adları arasında "Fluffybuns" ve "Gorey" bulunur.

Toriel, insanlığa savaş ilan ettikten sonra Asgore'dan ve Yeni Ev'den ayrıldı. Toriel, Gerçek Bir Hakim Yol üzerinde bir araya geldikten sonra canavarları kurtarma planını eleştirdi ancak yine de "korkunç" olmasına rağmen merhamet hak ettiğine inanıyor. Asgore, uzlaşılamayacak mı, yoksa en azından arkadaş olmasını isterse, Toriel reddediyor. Asgor, Asriel ile mücadelenin ardından, Underground'ın geleceği hakkında kendisiyle konuştuğunda, Asgore ile sivil görünse de, yüzeyde olduklarında ve herkes ayrıldıktan sonra, Asgore kendisinin de ayrılmasını isteyip istemediğini merak ediyor ve Toriel Ona bakarken ona ve Frisk'i yalnız bırakmasını istiyor. Bununla birlikte, biten kredilerde, okul dışındaki hedge'leri düzeltmesine izin vererek, Asgore'un yaptığı şeyleri affetmeye başladığını ve onunla düzeltme yapmaya başlayabileceğini gösteriyor.

Flowey Edit

Toriel, Flowey'e "sefil bir yaratık" diyor, kahramanı korumak için kendisini ateşliyor. Flowey'in Asriel olduğunun farkında değil.

Sans Edit

Sans ve Toriel, True Pacifist Route ve Family and Exiled Queen uçlarının sonuna kadar ikiniz de iyi arkadaş oldukları yerde buluşmayacaktır. Torunlar, Harabelere giden kapıdan şakalar söyleyerek dostluklarına başlamışlardı. Bir gün, Toriel Sans'ı, Harabeleri terk eden herhangi bir insanı korusun emanet etti.

Yeraltı'ndan Frisk geriye doğru ilerlediğinde, birbiri ardına son buluyor ve birbirlerine metin yazmaya devam ediyorlar.

Ayrıntılar Edit

  • Toriel'in anne doğasına rağmen, küfür etmemektedir:
    • Toby Fox, silinen bir tweet'te Toriel'in "F-kelimesi" ni söylemesinin mümkün olduğunu belirtti. Fakat daha sonra, onun tweet'lerinin vs. canon olmadığını belirtti.
    • Toriel'in, muhtemelen geçmişte yaşanmış olan davranışa neden olan küçük alkolik bir kişi olduğu da mümkündür.
    • Sans'a göre, bir zamanlar üç bardak şarap içti ve Sans'a frisbee gibi pizza fırlattı.
  • Toriel, çorap giymemesine rağmen çorap çekmecesine sahiptir.
    • Anlatıcının Toriel'in çorap çekmecesine ve Sans'ın çorap yığına gösterdiği tepki benzerdir.
  • Toriel öldürüldü ve kahraman savaş öncesi noktaya geri dönerse, Toriel kahramanın "bir hayalet gördü" gibi davrandığını söyledi.

Also on FANDOM

Random Wiki